Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vliv komponent jízdního kola na energetický výdej.
Růžek, Ondřej ; Jindra, Matouš (vedoucí práce) ; Baláš, Jiří (oponent)
Název: Vliv komponent jízdního kola na energetický výdej. Cíle: Cílem bakalářské práce je zjištění rozdílu energetického výdeje při rozdílném komponentním osazení rámu jízdního kola. Metody: Studie se zúčastnilo 6 probandů ve věku 25,5 ± 3,6 let. Energetický výdej byl zjišťován na základě množství nadechovaného kyslíku (O2) a vydechovaného oxidu uhličitého (VCO2). Pro měření byl použit analyzátor vydechovaných plynů MetaMax od společnosti Cortex a metoda spiroergometrie. Testovaní absolvovali dvě jízdy kadencí 95 ot/min. na jízdních kolech s rozdílnou komponentou (tlumič). Absolvovaná trasa měřila 750 m, vedla do svahu o sklonu 5ř± 2řa trvala 3 min. Výsledky: V naší práci jsme shledali, že rozdíly v energetické náročnosti jízdy na hard-tail kole oproti full-suspension jsou vzhledem ke standardní chybě analyzátoru vydechovaných plynů MetaMax® nevýznamné. Hodnoty VO2 v průběhu studie nepřekročily hranici 2 ml/kg/min pro shledání pravosti naší hypotézy. Jízda na kole s dvěma úrovněmi odpružení si v naší studii vyžádala na 750 m dlouhém a 3 minuty trvajícím úseku o náklonu 5ř± 2ř energetický výdej v průměrné hodnotě 161,23 ± 33,15 kJ, jízda na kole bez komponenty tlumiče pak 160,98 ± 24,10 kJ, což představuje navýšení o 0,15 %. Klíčová slova: jízdní kolo, energetický výdej, komponenty, odpružení

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.